Дикий Захід, безумовно, асоціюється у більшості людей з перестрілками, гонитвою на мустангах, п'яними бійками в салунах і безстрашними ковбоями, які здійснюють все вищеперелічене. Якщо запитати геймера, який ігровий жанр найкраще підійшов би для відтворення атмосфери вестерна, напевно, відповідь була б - екшен. На худий кінець - аркада. У всякому разі, неквапливе і вдумливе рішення задач, аки квест - малоподходящей формат для реалізації проекту про Дикий Захід. Втім, так може здатися лише на перший погляд. При ближчому знайомстві з новою адвенчура під назвою " Злий, поганий і тверезий " від російської команди Litera , питань з приводу найбільш вдалою форми для втілення справжнього вестерна залишитися не повинно.
Мародерствуючи потрошку.
Ну дуже дикий Захід
Простий американський фермер Джек абсолютно випадково потрапляє в халепу. Жив би він собі, так не тужив, вдень працював, ввечері - відпочивав з пляшкою, але тут на його ранчо приїжджає кінь з вмираючим індіанцем, слідом за яким заявляється зграя бандитів. Головорізи, розлютившись, спалюють все господарство нашого героя. Хлопець, не довго думаючи, відправляється в Весттаун, на конкурс стрільців. Там йому належить битися з кривдниками і, між іншим, отримати важкий приз на реконструкцію постраждалого ранчо. Здавалося б, що тут складного - потренувався трохи - ось і Вільгельм Телль? Але є нюанс. Ми, все ж, на дикому, дикому Заході. І змагання тут теж не домашня! Учасниками можуть бути тільки бандити, і лише за умови наявності місця на кладовищі. Здогадуєтеся, до чого справа йде?
Сюжет адвенчури не страждає ні реалістичністю, ні адекватністю. Зате, в оригінальності переходів йому не відмовиш. Наш персонаж почне свою подорож з мародерства - обнишпорить труп обгризені стерв'ятником комівояжера. Потім зробить добру справу: звільнить священика, який, в свою чергу, дасть Джеку "наводку" на банду, грабує потяг. І так далі: кожен наступний сюжетний поворот виявляється абсолютно несподіваним, якщо враховувати обставини попереднього. Дикий Захід - місце, де сюрпризи зустрічаються на кожному кроці. І тримають при цьому хвіст пістолетом.
З цим хлопцем доведеться говорити на його мові. У сенсі, набити морду.
Розробники пили неправильну текілу?
Хлопці з Litera від нестачі почуття гумору явно не страждали, так само як і від дефіциту "того, що пити" або "того, що курити". На подібні висновки наштовхують практично всі діалоги і коментарі, що радують нас в " Злом, поганому і тверезому " із завидною регулярністю. Мабуть, ця адвенчура - один з тих рідкісних випадків, коли репліки і розмови дійсно хочеться слухати, а не розтринькати швидше, щоб дістатися до чергового завдання. Особливо милими здаються коментарі самого Джека, із завидною завзятістю видаються їм до кожного предмету, персонажу або явищу. Часто герой не просто ділиться своїми роздумами з приводу того, що він бачить перед собою, а й відсилає уважного гравця до будь-якої забавною пародії або алюзії. Нарватися на заяву типу: "Це - неправильні кактуси. З них женуть неправильну текілу" можна майже на самому початку гри, по дорозі до диліжанса. Дальше більше. Обладунок в кабінеті одного з ворогів отримає у Джека атестацію "Power Armor MK3", що особливо зворушливо поєднується із зовнішнім виглядом залізної чушки. Хто дивився фільм "Залізна людина", той зрозуміє, де собака зарита. До речі, про поховання. Одне з найколоритніших місць в грі - кладовище. У числі інших там заритий якийсь Гаррі Гудіні, на могилі якого написано: "Може я тут, а може - і ні".
Снупі, чарівний шибеник. Мріє про справжнього револьвер.
Справжній ковбой не боїться биків!
Загадки в " Злом, поганому і тверезому " рідко бувають складними, а правильне рішення майже завжди - логічно. Не дуже вдалася розробникам реалізація ідеї включення аркадних елементів в адвенчуру. Нам доведеться побитися з бандитом, пострибати на бику-вбивці і, нарешті, постріляти на конкурсі. Всі три завдання - на швидкість реакції. На жаль, управління в цих міні-іграх не дуже зручне, а зберегтися під час проходження такого епізоду можна, що може викликати суттєве роздратування у геймера, який звик до неквапливого і спокійного ритму проходження квестів.
Хороша рука, майже нова.
Про графіку бідної замовити добре слово можна лише почасти. Тут ми маємо справу зі звичайним ходом, застосовуваним розробниками низькобюджетних проектів: нібито тривимірна адвенчура насправді може похвалитися лише 3D-моделями при повністю статичних задниках. Якщо інтер'єри з пейзажами прекрасно вписуються в атмосферу, то дуже скромна анімація, навпаки, руйнує чарівність непоганий, в цілому, ігри.
***
Втім, так чи інакше, " Злий, поганий і тверезий " - одна з небагатьох російських гідних адвенчур, випущених останнім часом. При деяких явні недоліки, гра, тим не менш, захоплює, прекрасно відтворює колорит вестерна і просто доставляє приємні хвилини завдяки своїй жвавості і дотепності.
Плюси: живий сюжет; чарівний гумор; атмосфера Дикого Заходу.
Мінуси: незручне управління в міні-іграх; посередня графіка.
|